درباره ترب



با افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در ایران کاربران ایرانی نیاز به سرویس جدیدی هم برای شناختن محصولات فروشگاه‌های معتبر و جدیدالورود و هم برای یافتن بهترین قیمت محصول مورد نظرشان پیدا کرده اند. در بین تعداد زیادی سرویس، ترب با هدف معرفی فروشگاه‌های جدید و معتبر اینترنتی و ارائه‌ی شفاف قیمت‌ها به کاربران از سال ۱۳۹۴ تاسیس شده است. این سرویس در قالب وبسایت اینترنتی با آدرس torob.ir ، در قالب افزونه برای مرورگرهای اینترنتی و در قالب اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار دارد و تاکنون با استقبال خوب کاربران روبرو شده است.


علاوه بر اینکه ترب تمامی محصولات فروشگاه‌های همکار را به پایگاه داده خود اضافه می کند تا در نتیجه جستجوی کاربران قابل مشاهده باشد، همکاری ترب با فروشگاه‌های اینترنتی در قالب پنلی است که در آن می‌توانند وضعیت محصولاتشان در ترب و آمار کلیک‌هایی که از ترب به سایت خود دریافت کرده‌اند را مشاهده کنند. همچنین در این پنل هر فروشگاه می‌تواند روزانه 15 تخفیف ویژه‌ی خود را ثبت کند تا در صفحه‌ی اول اپلیکیشن ترب نمایش داده شود.


روشهای همکاری ترب با فروشگاه‌های اینترنتی



شرایط لازم جهت ورود فروشگاه عبارتند از :

  1. دارای نماد الکترونیک بودن
  2. دارا بودن رتبه مناسب در میان سایت‌های ایرانی(رتبه الکسا)
  3. کیفیت مناسب سرویس از لحاظ زیبایی طراحی ظاهری
  4. هماهنگ بودن اطلاعات سایت با انبار
  5. کیفیت مناسب در ارائه خدمات و نحوه‌ی ارسال کالا

شرایط ورودی فوق از این جهت تدوین شده است که ترب بر سیاست حفظ کیفیت خود برای بالابردن رضایت کاربران همواره تاکید دارد.


همکاری مالی با فروشگاه های اینترنتی متقاضی که تایید شده اند به صورت هزینه به ازای هر کلیک خواهد بود. در این روش فروشگاه فقط به ازای کلیک‌هایی که از طرف ترب به سایت آنها شده است مبلغی را پرداخت می‌نماید. باتوجه به سیاست حفظ کیفیت فروشگاه‌ها، ما همزمان تلاش می‌کنیم کیفیت کاربرانی که به آنها معرفی می‌کنیم نیز بالا باشد و در حال حاضر با استناد به آمار چند فروشگاه همکار، نرخ تبدیل کلیک‌های ترب به خرید (conversion rate) چهار برابر سرویس‌های مشابه است.در حال حاضر نرخ همکاری در ترب به ازای هر کلیک ۱۰۰ تومان می باشد. مزیت این روش در آن است که فروشگاه فقط به ازای ورودی‌هایی که از ترب می‌گیرند هزینه پرداخت می‌کند و این موضوع موجب حفظ انگیزه دوطرفه برای افزایش کلیک‌ها می‌شود.
همچنین لازم به ذکر است که تخفیف‌های روزانه‌ی فروشگاه‌ها در صفحه‌ی اول اپلیکیشن ترب، به ترتیب تصادفی قرار می‌گیرد که با توجه به ارتباط چشمی که کاربران با نام فروشگاه‌ها برقرار می کنند علاوه بر افزایش فروش، در برندینگ و شناخته شدن فروشگاه‌ها تاثیر به سزایی دارد.